stupeň | vzdělávací oblast | tematický okruh/Vzdělávací oblast | učivo | cíle a výstupy |
---|---|---|---|---|
MŠ | Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a svět | Praktické užívání nástrojů, tvůrčí činnosti výtvarné a hudebně pohybové | *spolupráce s ostatními *seznamování se světem lidí, kultury a umění *možnost vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností *vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovedností *vytváření povědomí o neustálých proměnách |
|
1. stupeň | Člověk a jeho svět | Lidé a čas | Orientace v čase a časový řád Současnost a minulost v našem životě Regionální památky |
*poznávání, jak se život a věci vyvíjejí a jakým změnám podléhají v čase.
|
2. stupeň | Člověk a společnost | Dějepis | Člověk a lidská společnost v pravěku | *rozvíjení zájmu o současnost a minulostí *odhalování kořenů společenských jevů, dějů a změn *schopnost charakterizovat život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu |
1.,2., stupeň | Umění a kultura | Hudební a výtvarná výchova | Využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře, pohybem vyjadřuje tempo, dynamiku, interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření, uplatňuje vlastní zkušenosti, prožitky a fantazii při tvůrčích činnostech, je schopen výsledky své činnosti sdělit svým spolužákům. | *chápání umění a kultury v jejich vzájemné provázanosti jako neoddělitelné součásti lidské existence *seznamování se světem lidí, kultury a umění *možnost vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností *vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovednost *vytváření povědomí o neustálých proměnách |