Zažij dobu kamennou: lovci a sběrači - pro MŠ

Anotace:

Díky dotačnímu projektu MK ČR Podpora projektů kreativního učení jsme připravili pro žáky bohatý interaktivní program o pravěku.

Děti se společně s pravěkou náčelnicí promění v malý kmen lovců a vydají se objevovat život v době kamenné. Čeká je spousta zábavných úkolů – od sběru potravy a rozdělávání ohně přes výrobu jednoduchých nástrojů až po malování jeskynních maleb či hraní na pravěké hudební nástroje. Program propojuje poznávání s tvořivostí a zážitkem, rozvíjí rukodělné, výtvarné i hudební dovednosti a pomáhá dětem lépe porozumět tomu, co nás dodnes spojuje s pravěkými lidmi.

Tento projekt byl podpořen v rámci výzvy Národního plánu obnovy z finančních prostředků EU.

Určeno pro MŠ, 1. – 6. ročník ZŠ

Časová dotace pro MŠ: cca 60 minut

Cena: 50 Kč/žák. Minimální platba 500 Kč.

Prosíme vemte si s sebou přezůvky pro žáky.

Návaznost na RVP:

stupeň vzdělávací oblast tematický okruh/Vzdělávací oblast učivo cíle a výstupy
Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a svět Praktické užívání nástrojů, tvůrčí činnosti výtvarné a hudebně pohybové *spolupráce s ostatními

*seznamování se světem lidí, kultury a umění

*možnost vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností

*vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovedností

*vytváření povědomí o neustálých proměnách

1. stupeň Člověk a jeho svět Lidé a čas Orientace v čase a časový řád

Současnost a minulost v našem životě

Regionální památky

*poznávání, jak se život a věci vyvíjejí a jakým změnám podléhají v čase.

2. stupeň Člověk a společnost Dějepis Člověk a lidská společnost v pravěku *rozvíjení zájmu o současnost a minulostí

*odhalování kořenů společenských jevů, dějů a změn

*schopnost charakterizovat život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu

1.,2., stupeň Umění a kultura Hudební a výtvarná výchova Využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře, pohybem vyjadřuje tempo, dynamiku, interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření, uplatňuje vlastní zkušenosti, prožitky a fantazii při tvůrčích činnostech, je schopen výsledky své činnosti sdělit svým spolužákům. *chápání umění a kultury v jejich vzájemné provázanosti jako neoddělitelné součásti lidské existence

*seznamování se světem lidí, kultury a umění

*možnost vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností

*vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovednost

*vytváření povědomí o neustálých proměnách

© Sládečkovo vlastivědné muzeum v Kladně. Poslední aktualizace 25.08.2025. Verze pro tisk. O úroveň výše.